هفت چیزی که یک زن قوی هرگز در یک رابطه تحمل نخواهد کرد

ممکنه بخوای تو زندگیت یه رابطه با یه بانوی قوی داشته باشی که عاشقته، اما ممکنه ندونی چطوری باید قلب قوی و سرسختش رو به خودت علاقمند نگه داری.
اینکه بخوای اجازه بدی یه بانوی قوی همه آزادی که نیاز داره تا بالهای پروازشو باز کنه داشته باشه و مطمئن باشی قلبش تنها متعلق به توست، ممکنه کار دلهره آوری باشه.
[البته معمولا به اجازه ی تو نیازی نداره و در هر صورت به اندازه ایکه می خواد آزادانه بالهاش رو باز می کنه و به هرجا بخواد پرواز می کنه! در حالیکه به عشقی که تو قلبش داره متعهده –مترجم]
رسیدن به این آستانه تعادل چالش انگیز، آسون تر از چیزیه که به نظر می رسه تا وقتیکه بتونی از یکسری رفتارهایی که بطور جدی براش غیر قابل قبول هستند دوری کنی.
 در ادامه راجع به ۷ موضوعی صحبت می کنیم که بانوی قوی تو به هیچ وجه در رابطه اش تحمل نخواهد کرد:
?١.بی احترامی
بی احترامی گستره وسیعی از رفتارها رو شامل می شه که یک بانوی قوی در رابطه اش تحمل نخواهد کرد. ممکنه نگران بشی که از کجا باید بفهمی بهش بی احترامی کردی؟
(#بانوگفت بعدی در رابطه با ۸ چیزی که یه بانوی قوی هیچ وقت راجع بهش عذرخواهی نمی کنه به این موضوع مرتبطه)
بی احترامی برای یه بانوی قوی می تونه هرچیزی باشه از گفتن اینکه مثلا توپی رو مثل دخترا پرتاب می کنه تا مخالف با عقیده اش در خصوص ناکارآمد بودن یه راه حل! یا مخالفت تو با اینکه یه بانو مستحق دریافت درآمد برابر برای کار برابر با یه مرده، تا لحن صحبتت وقتی چیزی گفتی که فکر می کردی تعریف و تمجید بوده!
?”قانون طلایی که باید بهش توجه کنی اینه که باهاش طوری رفتار کنی که دوست داری باهات رفتار بشه! حتی بهتر از اون، طوری که اون دوست داره باهاش رفتار بشه!”
خب مشخصه که نمی تونی ذهنش رو بخونی، پس ساده ترین راه برای اجتناب از رفتار غیر محترمانه باهاش اینه که ازش بپرسی خودش چطوری دوست داره باهاش رفتار بشه!
?٢.تسلط بر رابطه
کنترل ممکنه وقتی توی اتاق خواب هستین جالب باشه، اما وقتی شریک رابطه، کاملا تعادل قدرت رو بهم می زنه و مسلط می شه، این موضوع یه بانوی قوی رو در موضع ضعف قرار میده، چیزی که اون هیچ وقت توی رابطه نمی تونه تحمل کنه!
بانوان قوی می دونن چطوری مسلط باشن و رهبری کنن، کی باید خودشون رو کنترل کنن، می دونن کی آسیب پذیرن و خودشون می تونن همه این کارا رو انجام بدن بدون اینکه شما بهشون بگین!
برای موندن در رابطه با یه بانوی قوی، مجبوری که بذاری اغلب در صندلی راننده باشه و رهبری کنه!
??٣. رفتار کردن  با او بطور نابرابر
با بانوی قوی ای که باهاش در ارتباط هستید بطور کاملا برابر در همه چی، رفتار کنین، و مطمئن باشین اگه به کمک شما نیاز داشه باشه ازتون درخواست می کنه.
رابطه خودتون رو در یک سطح کاملا برابر بدون در نظر گرفتن درآمد، تحصیلات، قومیت، جنسیت، وابستگی سیاسی، وضعیت اجتماعی، و غیره ایجاد کنید. و بانوی قوی شما قدردان احترامی که برای او قائل می شید خواهد بود.
??٤. رد شدن از مرزهای شخصی او
اگه بانوی قوی شما قبلا یه بار بهتون گفته “نه” یا “این کار رو دیگه تکرار نکن”، بهتره که مطمئن باشین یه بار دیگه  مرزهای حریم شخصیش رو نمی شکنین!
بانوان برای مدت طولانی بعنوان جنس ضعیف تر در هنجارهای اجتماعی معرفی شده اند، در نتیجه بانوان قوی در هر جاییکه باشند مجبورند بایستند و در خواست کنند با ما مانند یک جنس ضعیف رفتار نکنید!
یه بانوی قوی محدودیت ها، ارزش ها، اخلاق و باورهای خودش رو می شناسه و می دونه چطور بین خطوط مشخص خودش حرکت کنه. یا مرزهای اونو تغییر ندید یا خشم و عصبانیتش رو خواهید دید.
??٥. برخورد منفی در مقابل پیشنهاداتش
هر کسی ممکنه گاهی دوره های منفی نگری داشته باشه که ایده های شریکش رو نپذیره، اما یه بانوی قوی هیچ وقت نمی تونه کسیو که همیشه نسب به پیشنهادات فوق العاده اش دید منفی داره، تحمل کنه!
?? ٦. حمایت نکردن از رویاها یا تفکرات قلبی ش
“مرلین مونرو می گه: ممکنه زمانی پیش بیاد که یه بانو نیاز به وکیل مدافع داشته باشه!”
فکر نکنین یه بانوی قوی به تحمل شریکش که هیچ علاقه ای به کمک کردن بهش برای رسیدن به رویاهاش نداره، ادامه می ده! تو همچین شرایطی او حتی نمی ذاره ردی از شما روی قلبش بمونه!
حمایت کننده و مشوقش برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهاش باشین یا بپذیرین که یه بانوی قوی رابطه رو ترک کنه!
بررسی روانشناختی سلامت روانی بانوان و مردان در رابطه ها نشون میده، روابط حمایتی از نظر روانشناختی کمتر ناراحت کننده و پریشان هستند در حالیکه روابط متشنج اغلب با عصبانیت و استرس همراه هستن.
حمایت نشدن، هم برای بانوان و هم برای مردان استرس زاست، پژوهشگران همچنین دریافته اند، بانوان قوی بیشتر از مردان فعالیت اجتماعی دارند، و این به معنای اینه که بانوان قوی سطحوح بالاتری از استرس رو در صورت عدم حمایت عاطفی دوستانشون تجربه خواهند کرد.
? ٧. عدم ابراز احساسات
فراموشش کنین!
در یک مطالعه در خصوص روابط بانوان، بیشتر بانوان قوی دو چیز براشون مهم بود: تصمیم گیری مستقل و برقراری روابط احساسی برای ایجاد یک ارتباط عمیق و صمیمانه با شریک زندگی خود.
بانوان دارای هوش عاطفی بالاتری نسبت به اکثر مردان هستند. در نتیجه، توانایی تشخیص احساسات ار روی زبان بدن، لحن صدا و سایر نشانه های کلامی که عواطف پنهان رو نشون می دن دارن.
بانوان بسیار قوی هستند چون اغلبِ وظایف احساسی در رابطه روانجام می دهند. برای همین اونها معمولا به دنبال کمک به شریک عشقی خود برای نشون دادن احساسات منفی، درک دلایل این احساسات و کمک به بازگشت شریکشون به حالت احساسی مثبت هستند.
#بانوگفت
ترجمه ي مهسا بانو
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.