۲۸ روز شکرگزاری، روز دوازدهم

تشکر از افرادی که بما انگیزه دادند

گاهی آتش درون ما خاموش می شه و باید فردی دیگر به ما انگیزه بده، هر کدوم از ما دلیلی برای قدردانی صمیمانه از کسانی که شعله ی درون ما رو شعله ور کردند داریم.
(البرت شوایترز فیلسوف و پزشک فرانسوی، برنده جایزه نوبل)

هر کدوم از ما در اوقاتی از زندگی مون که بیش از حد به کمک و حمایت و راهنمایی فردی دیگر نیاز داشتیم اون رو از دیگران دریافت کرده ایم.

بعضی اوقات فردی از طریق دلگرمی، راهنمایی، یا صرفا حضورش در زمان مناسب مسیر زندگی مون رو عوض کرده و بعد با گذر زمان کسی که زندگیمون رو تحت تاثیر قرار داده یا متحول کرده فراموش میکنیم.

در آینده وقتی به گذشته مون نگاه می کنیم پی می بریم اون فرد چه نقش معجزه آسا و کلیدی در زندگی مون داشته!

این شخص معلم، پدر، مادر، خاله، دوست، یک فرد ناشناس و هرکس دیگری میتونه باشه.

تمرین

امروز قراره تو درباره افراد شگفت انگیزی که در زندگیت تاثیر گذاشته اند فکر کنی، جای خلوت و بی سر صدایی بنشین و دست کم سه نفر رو که تاثیری در زندگیت داشتند به گونه ای که اون رو متحول کرده اند فکر کن، هر کدوم رو در ذهنت تجسم کن طوریکه انگار کنار تو نشسته اند با صدای بلند باهاشون صحبت کن و بگو چرا ازشون سپاسگزار هستی و چگونه در مسیر زندگیت تاثیر گذاشتن!

نکته مهم این تمرین اینه که باید از این سه نفر در یک زمان تشکر کنی پشت سر هم! چون تقسیمش در طول روز تاثیر شگفت انگیز این برنامه رو کاهش می‌ده.

مثال
سارا از تو بابت زمانی که منو تشویق کردی تا به دنبال استعدادهام برم سپاسگزارم چون تو به من روحیه و جرات دادی تا دنبال آرزوهام برم… سارا از تو متشکرم.

اگر امکان حرف زدن با صدای بلند رو نداری می توانی اینو بنویسی مثل نامه…